آخرین بروزرسانی: 1402-08-20
مقدمه و معرفی بیمارستان


ضمن خوشامدگویی به بیماران و مراجعین محترم و آرزوی سلامتی و شفای عاجل بیماران گرانقدر و سپری کردن اوقاتی توأم با آرامش نکاتی در ارتباط با نحوه خدمات رسانی در بیمارستان شهید مطهری به حضور ارائه می گردد:

بیمارستان پنجاه تختخوابه شهید مطهری همدان در بلوار خرم رودی ،پل پیشاهنگی دوازده متری خوشه واقع شده است این بیمارستان فعالیت خود را در سال 1371به همت حاج سید عباس همراهیان به یاد فرزند شهیدشان شهید سید احمد همراهیان – آغاز نموده است، این مرکز به صورت 24ساعته آماده خدمت به همشهریان عزیز میباشد.
در این مرکز، انواع جراحی های تخصصی و فوق تخصصی و سرپایی در ضمن قرارداد با کلیه بیمه های پایه و تکمیلی با بهره گیری از پزشکان و پرسنل مجرب صورت می پذیرد.


خدمات بیمارستان و نحوه دسترسی به پزشک معالج


بخش های بالینی این بیمارستان شامل اورژانس، بخش های بستری 1و 2و اتاق عمل و واحدهای پاراکلینیک شامل تصویربرداری، آزمایشگاه تشخیص طبی، داروخانه و بخش اسکوپی (آندوسکوپی) می باشد. موقعیت و فضای فیزیکی هر بخش در تابلوی راهنمای طبقات بیمارستان، روبروی درب ورودی بیمارستان مشخص شده است. همچنین کنار درب ورودی اتاق های بستری و اورژانس نقشه راهنمای خروج اضطراری، جهت مواقع ضروری نصب و راهنمایی های لازم ارائه شده است.
در این مرکز، سیستم پرستاری، داروخانه، درمانگاه های عمومی و اورژانس به صورت شبانه روزی و 24ساعته در خدمت همشهریان عزیز می باشد. . سایر قسمتهای بالینی و پاراکلینیک از ساعت 8شب به صورت آنکال و در صورت نیاز بیماران اورژانسی ،آمادگی کامل جهت پذیرش و ارائه خدمت به بیماران اورژانسی را داراست.
در صورت نیاز به کسب اطلاع پزشکی یا طرح هرگونه سؤال در مورد روند درمانی، می توانید ضمن مشاوره پزشک اورژانس، با سوپروایزر شیفت هماهنگ نمایید.


نحوه پذیرش جراحی در بیمارستان شهید مطهری


بیماران بخش جراحی با تعیین وقت قبلی در مطب پزشک انتخابی خود می توانند با در دست داشتن کارت شناسایی ملی و دستور بستری که به مهر و امضای پزشک بستری کننده رسیده است راس ساعت 8صبح در تاریخ مقرر شده توسط پزشک که قبلا با بیمارستان مطهری هماهنگ شده است به واحد پذیرش بستری واقع در طبقه همکف مراجعه کنند. در صورت نیاز بیماران به مشاوره قلب و مشاوره داخلی پس از ویزیت پزشک عمومی و نیز هماهنگی با پزشک بیهوشی به بخش جراحی منتقل می شوند .


تعرفه ها و هزینه ها


در این مرکز ارائه خدمات با تعرفه های خیریه و کمتر از تعرفه های مصوب بیمارستان های خصوصی استان صورت می پذیرد.
هزینه بیماران بستری شامل حق العمل جراحی، هزینه تخت و هتلینگ بیمارستان و دارو و لوازم مصرفی جهت انجام عمل جراحی می باشد. هنگام ترخیص صورتحسابی به بیماران محترم داده می شود که شامل جزئیات هزینه ها، هزینه های مشمول بیمه، فرانشیز پرداختی و هزینههایی است که مشمول پرداخت بیمه ای نمی باشند. در صورتی که هر یک از مراجعین محترم تحت پوشش بیمه ای بوده که طرف قرارداد بیمارستان نمی باشد، با ارائه صورتحساب به سازمان بیمه گر، مطابق ضوابط آن سازمان، نسبت به پرداخت هزینه ها از طرف سازمان بیمه گر، اقدام خواهد شد.


دسترسی به خدمات غذا در بیمارستان


بیماران بر اساس نوع و زمان عمل جراحی بین 6تا 8ساعت پیش از شروع عمل باید ناشتا باشند. بنابراین ، برنامه غذایی بر اساس زمان پذیرش و آغاز عمل جراحی و  دستور پزشک تنظیم می شود. ساعات توزیع وعده های غذایی برای بیماران و همراهان مطابق جدول ذیل می باشد.

میان وعده برای بیماران صبح ها: 10ال 10:30 عصرها: 16الی 16:30
صبحانه برای بیمار و همراه
6الی 7صبح
ناهار برای بیمار (در صورت دستور پزشک) 13 الی12
شام برای بیمار و همراه 18:30الی 19:30

آشپزخانه بیمارستان در طبقه همکف انتهای سالن انتظار پذیرش و ترخیص واقع شده و همراهان محترم می توانند در صورت تمایل درخواست ژتون نمایند.


پاسخگویی به نیازهای اعتقادی بیماران و همراهان


در طبقه اول بیمارستان ،جنب اتاق عمل یک، نمازخانه جهت رفاه حال همراهان تعبیه شده است. روشویی اتاق های بستری و نیز حمام بخش ها برای مرجعین محترم  اهل تسنن جهت گرفتن وضو در نظر گرفته شده است. سنگ تیمم، قرآن و کتب ادعیه در نمازخانه وجود دارد.


استاندارد پوشش پرسنلی


پوشش پرسنل بالینی باتوجه به سمت و رده شغلی آنها تعریف شده و به مطابق ضوابط بیمارستان در بخش های مختلف به صورت عکس/ تابلو نصب گردیده است. این امر به جهت شناسایی رده های مختلف شغلی جهت رفاه حال بیماران و مراجعین محترم انجام پذیرفته است.


رسیدگی به شکایات


دفتر رسیدگی به شکایات در طبقه همکف جنب پذیرش و ترخیص جراحی، واقع شده است .مراجعین از ساعت 8صبح لغایت 2بعدظهر میتوانند با مراجعه به این قسمت  شکایت خود را مطرح نمایند . درسایر ساعات شبانه روز ، با ارتباط حضوری با سوپر وایزر بالینی وقت و پرکردن فرم رسیدگی به شکایات یا از طریق شماره تماس 09185909298 در هر ساعت شبانه روز از طریق پیامک شکایات خود را مطرح نمایند. صندوق های رسیدگی به شکایات و نحوه ثبت و رسیدگی به آنان در بخش های مختلف در دسترس میباشد.


شماره تلفن های بیمارستان 081-38224003-4
«خدمت به شما افتخار ماست.»

 

دریافت نسخه pdf